Nos, azt hiszem ideje befejezni a titkolódzást, a NAGY titkot már úgyis sokan megfejtették, nem volt nehéz, dehát ilyen ez a virusmarketing, csak akkor van értelme, ha célba is talál. Mi a franc is ez a “Dark Days are Coming”, vagy ahogy az eredeti Variance:Aion-os blogon a “nyomozás” zajlott: “Sötét napok jönnek” őrület. Az egész mögött valóban egy játék áll. Méghozzá a FunCom cég által gondozott “The Secret World” nevű játék. Azt látni kell, hogy a mai napig a játékról nagyon kevés információ került napvilágra. Ellenben közel akkora rajongótábora van már a játéknak, mint jó néhány “sikeres” MMO-nak. Ezt ugye nem mondtam még? A “The Secret World” nevű játék egy MMORPG játék. Vagyis helyesebben: lesz majd valamikor… Hogy mikor fog megjelenni? Mint fentebb írtam a játékról nagyon kevés infó áll rendelkezésre, így ezt sem tudjuk. Sőt érdemes mindjárt az elején letisztázni néhány kérdést:

  • Miről szól a játék? Nem tudjuk…
  • Milyen környezetben játszódik a játék? Elvileg a földön, méghozzá elvileg a nagyon közeli jövőben egy világméretű katasztrófa után. Ezen túlmenően csak alaptalan spekulációk állnak rendelkezésre, tehát többet nem tudunk.
  • Milyen lore-ra épül a játék? Alapvetően a Lore részben adott, hiszen a földön játszódik. Ellenben az eddigi utalások alapján (Lásd a Kingsmouth->Innsmouth Academy rész), van rá egy halvány esély, hogy a játék H.P.Lovecraft világát fogja visszaadni. Nagyon sokan, a közösségből hiszünk ebben és reménykedünk, hogy tényleg így lesz, de egyébként konkrétumot erről sem tudunk.
  • Milyen lesz a játék stílusa? Az eddig elénk tárt nyomok, a Lovecraft utalás és több egyéb információ alapján is egyértelműen dark fantasy, urban fantasy szerű játékról beszélünk.
  • Milyen lesz a játékmenet? A játékmenet szempontjából nagyon keveset tudunk, de ami eddig már biztos: a játék egyértelműen felhagy a szokásos “válassz kasztot és szintezz” metódussal. A játék megkezdésekor nincs kasztos és nincs szinted sem. Szó szerint egy kis senki vagy, aki valami isteni csoda miatt túlélte a nagy katasztrófát. Egyetlen célod, hogy túléled a mát és megéld a holnapot. Márpedig a túléléshez nagyon sok minden kell: szövetségesek, barátok, tapasztalat és persze legfőképpen: mázli. A játék “virusmarketingje” még egy nagyon fontos dolgot vetít előre, ez pedig nem más mint a nyomozás. Aki valaha is belemerült Lovecraft műveibe az szembesülhetett a “nyomozó”-val mint személyiséggel. A nyomozók kutatják a rejtélyt, nem csak a tudásért, de gyakran a túlélésért is. Az eddigiek alapján nem elképzelhetetlen, hogy a játékban nagyon komoly szerepet kap a “nyomozás”, nyomozás egy elpusztult, lerombolt és sötét teremtményekkel teli világban. Nem rossz kihívás.
  • Hol lehet megnézni néhány video-t, esetleg screenshotokat a készülő játékról? Nos sehol… Kering az interneten néhány screenshot, de ezek semmitmondóak és szándékosan lerontott minőségűek. A “The Secret World” koncepciójának a lényege az, hogy bár apró trükkökkel folyamatosan fenntartják az érdeklődésünket, de a játéknak mégcsak a közelébe sem engednek.  Egy Dark Fantasyban létfontosságú a “képzelőerő”, itt nem törpök és ogrék csapnak össze. Itt az egyik oldalon néhány titkos szövetség sorakozik, a másik oldalon pedig a több ezer éve hízó és a végső kataklizmára éhező eleven gonoszt megtestesítő lényeg serege.
  • Titkos Szövetségek? Nos igen, vagy ahogy az angol mondja “Cabal“. Bár a játékról nagyon keveset lehet tudni, de az már biztos, hogy három játszható frakció lesz. Ezek mindegyike egy-egy ősi titkos szövetség modern kori megfelelője. Nevezetesen: Illuminati, Templar és Dragon. Magyarul ugye: Illuminátusok (Fény gyermekei) , a Templomos Lovagok és persze a “Sárkány” frakció.
  • Mégis hogyan tud fejlődni a karakterek classok és szintezés nélkül? Szintén egy nagyon jó kérdés, amire még nincs válasz, de a fantázia itt is komoly utat enged. Alapvetően ebben a játékban mindenki “nyomozónak” születik. Az egyik nap arra ébredsz, hogy az addig csodás világod helyén egy ocsmány, romos szemétkupacot találsz, mely szemét kupacon csak a bűnt, a gonoszt és annak megtestesítő fenevadjait találod. Az, hogy egy ilyen játékban mivé vagy képes válni, az csak tőled függ.  Mindegy hogy előtte szakács voltál, esetleg postás, ha képes vagy egy napot is talpon maradni ebben a világban, akkor onnantól a szakmád a “túlélő” lesz.
  • FunCom, hmm nem ez a cég buktatta be az Age of Conant? Mégis mit várunk tőlük? Legfőképpen azt, hogy okulnak korábbi hibáikból. A “The Secret World”-öt 2002 óta tervezi annak producere Ragna Tornquist. A játék már többször is kiadás közeli állapotba jutott, de többek között az AoC bukásának, valamint egyéb történéseknek köszönhetően folyamatosan visszarántották a játékot a tervező asztalra. Az igazi Hype 2007-ben indult, azóta a játék kvázi gőzerővel fejlődik és a hozzá kapcsolódó fórumokon mutatott hatalmas aktivitás (MINDKÉT fél részéről) bizonyítja, hogy ezt a játékot a játékosoknak készítik.
  • Ez most megint valami Amerikai, vagy Koreai MMO? A legkevésbé sem. A FunCom egy Norvég cég. Ez egyfajta garancia is lehetne számunkra, hogy nem egy másodkézből elénk rakott “kommunikációs analfabéta” üzemeltető teammel kell harcolnunk, hanem azokkal akik területileg is hozzánk közel állnak és feltehetően számukra is fontos lesz az ami nekünk fontos.

Nos, mint a fenti kérdések és válaszok is bizonyítják, a játékról szinte semmit nem tudunk, de nagyon sokat sejtünk, várunk tőle. Mégis mire fel ez a hatalmas optimizmus egy olyan játékkal kapcsolatban, amiről senki semmit nem tud? Nos ez egyértelműen a produkciós csapat érdeme, 2007 óta folyamatosan tömik a közösséget az információ morzsákkal. Az MMORPG.com minden évben megrendezi a “legjobban várt MMO” szavazást. Ezen a szavazáson a “The Secret World” a 4. helyezést érte el. Nos, ekkora bizalom, hogy olyan játék iránt, amiről vajmi keveset lehet tudni… Lenyűgöző…