Azt hiszem ez megérdemel egy jó kis postot. Valószínű már sokan utánajártatok hogy hogy kell beállítani a Secret World-el is működő dps meter addont, de valószínű sokak még nem tudják hogy van ilyen. Amit érdmes tudni erről, hogy ez egy külső program (nem ingame), mely beállítása után a TSW combat logjából kiszedi az infot és zsonglőrködik vele. A cikk folytatásába leírom hogy honnan lehet ezt letölteni és hogyan kell beállítani hogy működjön.

Advanced Combat Tracker beállítása:

Advanced Combat Tracker gyorstalpaló 

Az ACT az egyik legsokoldalúbb program amivel különféle mmo játékok harcait lehet kielemezni. DPS mérő, parser, vagy ahogy én szoktam hívni: fütyiméter. Első ránézésre pilótavizsgás (másodikra is), de az alap dolgok nem túl bonyolultak. Én itt csak nagyon felszínesen megyek bele, akit megfog a dolog, az majd önképezi magát. :)

A működéséhez három dolog szükséges:

– telepített .net 2.0

– maga az ACT (ACTv3-Setup)

– a programhoz való parser plugin (TSW esetén a következő: TSWParser.dll)

A letöltött plugint a telepíteni kell a programba:

Válaszd ki a Plugin (4.) fület, a Browse gomb után keresd meg a mentett tswparser.dll fájlt, kattints az Add/Enable Plugin gombra. Ha mindent jól csináltál valami ilyesmit kell hogy láss:

Ahhoz hogy a programnak legyen miből dolgoznia a játékon belül be kell kapcsolni a combat log mentését. Írd be bármelyik chatbe: /logcombat on a kikapcsoláshoz pedig /logcombat off kell majd.Amire figyelni érdemes, a beállítást nem jegyzi meg, minden indítás után kézzel kell bekapcsolni a mentést. Előfordulhat, hogy szabálytalan kilépés esetén az opció látszólag bekapcsolva marad, ilyenkor egy gyors /logcombat off /logcombat on megoldja.

Na most már van telepített programunk és log-fájlunk is. A következő lépés, hogy ezt megetessük az ACT-vel. Két lehetőség van: utólagos elemzés, illetve realtime parsolás.

Utólagos Parsolás:

-megnyitod az Import/export fület

-kiválasztod az „Import a Log File”-t bal oldalon

-Ha nem tudod pontosan mit szeretnél parsoltatni érdemes a beállításokat a Begin ill az End of file alapértelmezésen hagyni.

-Select file jobbra lent

-A megjelenő ablakban megadod a karaktered nevét (csak egyszer kell), és ráböksz a Use Above gombra

-Ha nagy a log, elmész kávézni 😉

Az így importált logot a Main fülön lehet megtekinteni. Import Zone – (…) a neve.

Realtime parsolás (Értelem szerűen, ehhez futnia kell az ACT-nek a harc alatt.):

-Az Options fülön balra a Miscellaneous beállitást választod

– A jobb oldali részen az Open Log gombbal kiválasztod az utolsó mentett logfilet, és alatta pedig bepipálod a z Auto-load recently changed log files opciót.

Ezt a program megjegyzi, a következő alakommal már semmi mást nem kell tenned, mint a harc előtt elindítod az ACT-t, és beírod a TSW-be /logcombat on. A program automatikusan átvált az új fájlra, a Main fülön pedig szinte azonnal láthatod az eredményt.

 Mellékesen ilyenkor a Show Mini (jobb felső sarokban) gombbal (ha nem fullscreenben játszol) elővarázsolható egy realtime ablak, ez mindig az aktuális harc értékeit mutatja.

Néhány dolog amit erről az egészről érdemes még tudni:

Pontos mérés nem létezik! A combatlogból kimaradhatnak dolgok, a kliens elsődleges feladata ugyanis a hálózatkezelés és a grafikai megjelenítés (hogy tudj játszani), nem az ilyen nyalánkságok pontos mentése. A log csak a közeledben lévő dolgokat méri (AoCban pl. van olyan raid fight, ahol a terem másik végében lévő emberek már kimaradnak belőle). A fentiek miatt nem érdemes foglalkozni az 3% alatti eltérésekkel (simán lehet mérési hiba). A rövid fightok pedig soha nem mérvadóak.

A TSW parser plugin jelenleg alfa állapotú! Szóval, egyáltalán nem biztos, hogy mindent jól mér (a debuffot és buffot pl. egyáltalán nem számolja, csak ha sebez is).

És amit én mindig elmondok a végén (a félreértések elkerülése végett: Általában én is dps-t játszom!):

A nagy dps és a hps nem eredményez boss killt, de nagyban hozzájárul. A dps lista nem agró lista. Ha állandóan agrót húzol, az nem feltétlen a tank hibája (Ez nem az a játék!). Nem minden fight dps verseny.

A részletes leírásért köszönet Shyla-nak (Qrafy/Czgaby)