Qrafy (Fekete Sereg) által küldött vendégcikk következik, mely a user interface modolásáról szól:

Bevezetésnek annyit, hogy ugyan az alap ui ugyan meglepően jóra és kezelhetőre sikeredett, de így lassan 1 hónap játék után kezdenek előjönni a hiányosságai. A castbar nagyon eldugták, nem lehet a potikat hotkeyre tenni stb. Szerencsére a Funcom annyira azért előrelátó volt, hogy a teljes ui flashban készült, így minden eleme módosítható, valamint pofonegyszerűen bővíthető.

Forum Image
Na és akkor nézzük hogyan is megy ez a gyakorlatban. A ui elemei a [telepítés helye]\Data\Gui könyvtárban találhatóak. A Default könyvtárban az eredeti, a Customized-ben pedig a módosított. Amikor a játék betölti az ui-t a Customized könyvtárral kezd, ha itt hibát talál minden esetben a Default könyvtárba tér vissza, ezért a Default könyvtárat nem érdemes piszkálni. Ha mégis erre vetemedsz, és nem hajlandó indulni a játék, mert elcsesztél valamit, 2 dolgot tehetsz: visszarakod a mentett állapotot (ügye a mentéssel kezdted mielőtt hozányultál? Happy ), vagy törlöd a könyvtárat és a patcher újra lehúzza a következő indításnál.

A Customized könyvárban vannak a konfigurációs állományok (erre még kitérek) és a benne található Flash könyvtárban maguk az ui elemek/modulok. Az itt található Sources könyvtárban olyan források vannak, amik kelhetnek bizonyos modok működéséhez, ezért soha ne töröld le.

Konfigurációs állományok: ezek a Customized könyvtárba kerülő xml fájlok (pl.: LoginPrefs.xml, Modules.xml), ami miatt külön foglalkozni kell velük az csak annyi, hogy ezek között van néhány amit bizonyos modok (kényszerből) közösen használnak. Amikor telepítesz ne írd felül őket automatikusan! Ilyen esetben az eljárás a következő (a normálisabb modok erre a readmeben külön felhívják a figyelmet): megnyitod a modul mellé mellékelt fájl, kimásolod belőle amit a <root> és a </root> között találsz, majd ezt beszúrod a már meglévő config állományodba, szintén a fenti két sor közötti részbe.

Klikk után folyt.:

Példa:

Eredeti Modules.xml

Code: Select all
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<Root>
<Module name="Viper_CastbarRelocator" movie="Viper_CastbarRelocator.swf" flags="GMF_CFG_STORE_USER_CONFIG | GMF_DONT_UNLOAD" depth_layer="Top" sub_depth="2" variable="Viper_CastbarRelocator" criteria="Viper_CastbarRelocator && (guimode & (GUIMODEFLAGS_INPLAY | GUIMODEFLAGS_ENABLEALLGUI))" config_name="Viper_CastbarRelocator_Data" />
</Root>

Új Modules.xml

Code: Select all
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<Root>
<Module name="DamageMeter" movie="DamageMeter.swf" flags="GMF_CFG_STORE_USER_CONFIG | GMF_DONT_UNLOAD" depth_layer="Middle" sub_depth="0" variable="damage_meter" criteria="damage_meter && (guimode & GUIMODEFLAGS_INPLAY)" config_name="DamageMeterConfig" />
</Root>

És ebből ennek kell lennie ha mindkettőt egyszerre szeretnéd használni:

Code: Select all
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<Root>
<Module name="Viper_CastbarRelocator" movie="Viper_CastbarRelocator.swf" flags="GMF_CFG_STORE_USER_CONFIG | GMF_DONT_UNLOAD" depth_layer="Top" sub_depth="2" variable="Viper_CastbarRelocator" criteria="Viper_CastbarRelocator && (guimode & (GUIMODEFLAGS_INPLAY | GUIMODEFLAGS_ENABLEALLGUI))" config_name="Viper_CastbarRelocator_Data" />
<Module name="DamageMeter" movie="DamageMeter.swf" flags="GMF_CFG_STORE_USER_CONFIG | GMF_DONT_UNLOAD" depth_layer="Middle" sub_depth="0" variable="damage_meter" criteria="damage_meter && (guimode & GUIMODEFLAGS_INPLAY)" config_name="DamageMeterConfig" />
</Root>

A modoláshoz elvileg nem kell kilépni a játékból a /reloadui parancs újratölti az ui-t. DE ez jelenleg a legtöbb moddal NEM működik, szóval újra kell indítani. 

Linkek amiket eddig én találtam:
http://forums.thesecretworld.com/showthread.php?t=41833 Castbar mod, hogy lehessen végre látni mi is történik (a beállításait az iránytű mellett jobbra találod)

Ahol érdemes még bogarászni:
http://www.curse.com/tsw-mods/tsw
http://www.secretui.com/downloads/index.php

Amit igazából az elejére kellett volna, de aki nem olvasta végéig és belevágott, annak úgyis hiába mondtam volna:

CSAK SAJÁT FELELŐSÉGRE PISZKÁLJ BÁRMIT! A MODULOK MŰKÖDÉSÉÉRT SEM ÉN, SEM A KÉSZITŐIK NEM VÁLALNAK FELELŐSÉGET!