Ebben a postban megpróbálom részletesen bemutatni azt, hogy az évek során hogyan alakult a TSW. Remélhetőleg valamikor 2011 év közepén le fogom tudni zárni ezt a postot, hiszen megjelenik a játék. Addig is a post még sok-sok okossággal fog bővülni, hiszen a fejlesztő csapat folyamatosan szórakoztatja az érdeklődő játékosokat a játék megjelenéséig. (Az idővonal felgöngyölítésében a CryGaia wiki oldal segített)

Fejlesztés előtti időszak:

  • 1997: Ragnar Tornquist agyában megszületik az eredeti koncepció, amiből később alapját képezi a The Secret World (TSW) játéknak. forrás
  • 1998: Befejeződik a “The Longest Journey” játék fejlesztése és Ragnar Tornquist elkezd agyalni egyéb ötleteken, többek között azon is, ami a TSW-hez vezetett. forrás

Korai termék koncepciók:

  • 2002: Elkezdődik a játék fejlesztése valamikor 2002-ben, azonban a teljes fejlesztő team átkerül a Dreadfall játékra valamikor 2003 közepén.
  • 2003: A 2003-as E3 gamer kiállítások bemutatásra kerül egy játszható demo a “Cabal” nevű játékból, mely valójában a TSW egy korai koncepciója volt. (A játéknak semmi köze nincs a “Cabal Online” nevű koreai MMO-hoz). A demo és a belőle készített video bemutatásra kerül az E3-on. Az E3-on a játék a “The Next Big Thing” fantázianéven szerepel. Több internetes magazin (ign, gamespot), elismerően nyilatkozik erről a korai demóról és üdvözítik az újszerű megközelítést és azt, hogy Ragnar is a csapatban van. Később Ragnar a saját blogján megerősíti, hogy a játék korábbi fantázianevei egy és ugyanazt a játékot jelentik: The Next Big Thing = Cabal = The World Online = TSW. Természetesen a Cabalból mára inkább már csak az alapötlet maradt meg, mind a story, mind a játékengine folyamatos fejlesztés alatt áll azóta is.
  • 2005: A Funcom bejelenti a harmadik negyedéves 2005-ös pénzügyi helyzet elemzését, melyben szerepel egy új MMO felesztése, mely ekkor a “The World” fantázianevet viselte. (forrás) Nemsokkal később november 14-én a Funcom bejegyeztette a “The Secret World” védjegyet.

A tényleges termék: (TSW)

  • 2006: bejegyzésre kerül számos domian név: www.darkdemonscragaia.com, www.darkdaysarecoming.com, www.amaskedcryadoring.com, www.agrimoddarcanesky.com, www.anygodimarksacred.com, www.adreamsickdragon.com. Június 10-én Ragnar megejti az első konkrét hivatkozását a TSW-re a blogjában. A Funcom 2006-os harmadik negyedéves jelentésében pedig szerepel, hogy a “elfogadásra került, hogy elkezdődjön a The World Online teljes készítése”. Kezdetben a projekten 20 ember dolgozott Ragnar vezetésével, melyet a negyedik negyedévre 33 főre növeltek.
    • November: Két nagyon korai screenshot szivárgott ki a játékról melyek megjelentek a Wikipedian. kép1, kép2. Később Ragnar jelezte a saját blogján, hogy ezek a képek a játék egy nagyon korai prototípusából származnak.
  • 2007:  Funcom hivatalosan bejelentette, hogy a The Secret World (korábban: Cabal, The World Online) lesz a soron következő MMOja. A fejlesztő teamet 35 főre bővítették. (forrás)
    • Február: Az Angol Edge nevű gamer magazinban megjelent egy hirdetés, amelyben pályázni lehetett egy “ismeretlen Funcom MMO” állásajánlatára.
    • Március: A pletykák szerint a Funcom be akarja mutatni az új MMO-ját a Game Developers Conferencen. A 2006-os pénzügyi elemzésben egy concept art és két screenshot is található a játékról. Mindkét screenshot nagyságrendekkel látványosabb és szebb, mint a korábban kikerült Wikipedias screenshotok. A FunCom azon gondolkozik, hogy hogyan tudná az Age of Conan megjelenésével egy időben felfuttatni a TSW-t is. A fejlesztés gyorsításának érdekében a teljes fejlesztő csapatot ideiglenesen átrakják a TSW projektre. A hagyományos piacok mellett (EU, USA) a FunComnak feltett szándéka, hogy a TSW-vel betör az Ázsiai piacra is, ennek érdekében a Pekingi iroda komoly szerepet kap a fejlesztésben.

      2006-os korai screenshot a játék engineről. Trabant FTW!!!

    • Május 7-16: A Funcom belekezd a vírus marketingbe és megkezdi a TSW reklámozását. A CryGaia oldalán olvashattok a virusmarketing lépéseiről, de az első néhány steppet én is megjelentettem anno a VarianceAion blogon.
    • Május 11: Ragnar a saját blogján leleplezi a vírusmarketing témát a “The Secret World nem titok mostmár” címmel. Közben a FunCom kiadja a hivatalos közleményét a TSW-ről.
    • Május 16: A www.darkdaysarecoming.com oldal frissült és felkerült rá egy számláló, ami 2012.december.21-ig számol vissza. A Funcom kiadta a 2007 első negyedéves pénzügyi prezentációját, amelyben szerepelt több információ is a vírusmarketinggel kapcsolatban, így: Több mint 100 közismert gamer lett bevonva az indításba, három kulcsfontosságú média partneri kapcsolatot építettek ki, hat online siteot indítottak el.
    • Május 21: Ragnar átruccant Pekingbe, hogy egyeztessen a TSW Kínai csapattal. (forrás)
    • Június: A Funcom hirdetésben kínál álláslehetőségeket, többek között: Gameplay programozó, 3D programozó, tools programozó, stb.
    • Július: A 2007-es Q2-es beszámoló szerint a TSW projekten 35 alkalmazott dolgozik és elérték a fejlesztés első fázisának a végét. A beszámoló szerint a csapatot a következő negyedévre tovább akarják bővíteni.
    • Október: Több koncepció rajt is kikerül a játék kapcsán és a TSW további álláspályázatokat jelentet meg mind az Osloi, mind a Pekingi székhelyre.
  • 2009
    • Április 4-6: A Funcom belekezd a második vírusmarketing kampányba és megjelenteti az első kedvcsinálót a TSW-ből.
    • Május: Funcom megjelenteti az első negyedéves pénzügyi riportját. Néhány releváns érdekesség: Pozitív visszajelzések a játékosoktól és az újságíróktól. Az első videot közel egy millió játékos nézte meg. Sokkal nagyobb az érdeklődés a TSW iránt a fejlesztés jelenlegi állapotában, mint amilyen az AoC kapcsán volt ugyanekkor.
    • Augusztus: második féléves pénzügyi jelentés, benne: 100 ember dolgozik már a TSW projekten, több szempontból is alfa stádiumba került a játék.
    • Augusztus 22 – Szeptember 3: Ragnar egy újabb vírusmarketinget kezdett Twitteren. A kampány során előkerültek a frakciók és a szimbólumok. Kiadásra került a második kedvcsináló videó és vele együtt lerántották a leplet a három játszható frakcióról.
    • Szeptember 1: A Funcom egy új stúdiót nyit Montrealban (Kanada), több kulcsfontosságú személyt is áthelyeznek oda. (forrás)
    • Szeptember 29: A Funcom 20%-os létszámleépítést jelent be, melynek hatására hónapokkal tolódik el a TSW tervezett megjelenése. (forrás)
    • November: A harmadik negyedéves jelentés szerint 90 ember dolgozik a TSW projekten, és 200k ember töltötte már ki a beta application-t, amihez meg kellett csinálni a titkos társaság kérdőívet. A dokumentum szerint a következő fejlesztési mérföldkő: 2010 március 1. (csak mérföldkő, nem befejezés…)
    • December 16: Dragon frakció bemutatója és interjú Ragnarral a frakcióról.
    • December 17 Illuminati frakció bemutatója és interjú Ragnarral a frakcióról.
    • December 18: Templar frakció bemutatója és interjú Ragnarral a frakcióról.

2010 by Variance Blog

  • Január: Kezdetét vette a Kingsmouth vírusmarketing kampány. Több twitter oldal segítségével jutottak el végülis a “nyomozók” a tényleges kingsmouth honlapig.
  • Január 31: Megjelent a “first footage” video, amely rövid belepillantást enged a játékba és Kingsmouth városka életébe a szörnyű dolog után. A videoval párhuzamosan megjelent egy interjú is Kingsmouth kapcsán Ragnarral.
  • Február 2: Megjelent a feljavított Kingsmouth video, mert a GameSpotos videót utólagosan a FunCom is túl sötétnek érezte. A feljavítás lényegében csak fényesítést jelentett.
  • Február 10: A Funcom bejelenti, hogy a Facebook közösségi oldalon a TSW groupot követő tagok száma elérte a 10ezer főt. A CryGaia funsite és az Funcom közös szervezésében készült egy kérdőív, mely konkrétan kérdez rá, a játékosok igényeire.
  • Február 16-22: Kezdetét vette a “Mr Freeborn Blog” ARG, mely során Kingsmouth város lakói twitteren csöpögtették az információkat. Az ARG végén a játékosok hozzájutottak a http://monstersofmaine.blogspot.com/ bloghoz, mely Mr. Freeborn professzor kutatási anyagait és fantazmagóriáit tartalmazza. Az ARG során több potenciális jövőbeli virtuális személy neve is elkerült.
  • Február  21: Hírt adtunk a 2009 negyedik negyedéves Funcom pénzügyi elemzésről. Ebből kiderül, hogy 90-en dolgoznak a TSW projekten és folyamatosan zárják le a game-play mérföldköveket, valamint nagy erővel készülnek egy Márciusi PR bejelentésre.
  • Március 9-13: Megrendezésre kerül a GDC (Game Developers Conference), ahova a Funcom már TSW demoval, videóval és koncepció bemutatókkal érkezik.
  • Március 16: A Funcom megrendezi első TSW nyílt napját, ahol a – borsos – fizetős vendégek közvetlenül találkozhatnak a készítőkkel, akik bemutatják a játékot.
  • Március közepe: Jelzik, hogy a GDC-re már új videóval érkeznek, de a hírzárlat egészen márc 23-ig fenn áll, addig nem tudhatunk meg semmit. Közben a Massively odaitéli a “Best Presentation” díjat a TSW-nek a GDC alkalmából.
  • Márc 23-án bombaként robban az üzenet: Teljes ingame trailer márc 25-től! A videó némileg vegyes fogadtatást kapott. Kiderült közben az is, hogy a játék paryt rendszere 4 fős csoportokra lesz tervezve.
  • Március 25-én megjelent itt nálunk egy nagyobb összefoglaló a GDC infókról is. A játék működésével kapcsolatban sok érdekes információ látott ekkor napvilágot.
  • Áprilisban feladtam a küzdelmet a folyamatos blogolás mellett. Annyira elcsendesedett minden a játék körül.
  • 2010 nyarán a FunCom megkezdte a szokásos éves gamer show szezonjukat. Ott voltak az E3-on és GamesComon is. Még a GamesCom előtt jelent meg a London trailer videó. A GC’10-en csak zárt körű prezentációt tartottak, de sikerült bejutnom és egy kicsit beszégetni Rangarral és Martinnal. Némileg keresztbe húzta akkor az ő számításaikat is, hogy a FunCom előrukkolt a Bloodline Champions játékkal, akkor azt kellett nekik is promózniuk.
  • Novemberben megemlékeztünk arról, hogy várhatóan még egy évet kell várni a játékra -> -link-

2011 by Variance Blog

—coming soon—