The Secret World egy MMO (Massively Multiplayer Online) játék, mely a FunCom cég gondozásában fog megjelenni. Elvileg 2010 elején jelent volna meg, de betett ennek a 2009-es FunCom létszámleépítés a nagy gazdasági világválság miatt. Jelenleg a deadline 2011 első féléve.

Kezdjük talán a kerettörténettel: A játék készítői nem mentek messzire, minek távoli világokól és azokon zajló háborúkról agyalni, mikor itt van nekünk a csodálatos Földünk. Az emberiség mitológiája szinte felfoghatatlan mennyiségű lehetőséget rejt maga előtt. A városi legendák, a mítoszok ott vannak körülöttünk. Képzeld el azt a világot, amely tele van nyüzsgő embetömegekkel, rohannak munkába, rohannak a pénzük után, rohannak az életük után és közben egy pillanatra sem néznek körül. Soha sem nézki meg, hogy pontsan ki és miért is nézi meg őket. Képzeld el, hogy ebben a világban ott van egy a sok nyüzsgő ember körül a felfoghatatlan, a gonosz. Mindíg más és más alakban. Van ahol nyüszítő vérfarkasokként, van ahol éjszakai bárokban dorbézoló fiatalok vérére éhező vámpírokként és persze van ahol az élő hús ízére éhező zombikként. Képzeld el, hogy ezek a gonosz lények ott járnak, kelnek a nyüzsgő embertömeg között, de azok annyira el vannak foglalva saját dolgaikkal, hogy nem veszik észre az eleven gonosz teremtményeit. Nos, nem ismerős ez a világ? Persze minden az élet megteremti az egyensúlyt. Ősi titkos szervezetek hősei nyitva tartják a szemüket, megvannak az eszközeik, a tudásuk, hogy felvegyék a harcot a gonosz ellen. Szeretnék az egyike lenni ezen hősöknek?

Hogy is lehet egy játék iránt az érdeklődést fenntartani immáron 4 éve és mivel lehet rávenni az embereket, hogy egy olyan játék iránt rajongjanak, amiből szó szerint egy PIXEL-t sem láttak eddig? (Leszámítva néhány korai eltorzított screenshotot) Ennek a dolognak nagy profija Ragnar Tornquist, a játék producere és tervezője. Saját bevallása szerint a játékot 2003 óta tervezi és sokszor volt már olyan állapotban, hogy kiadhatták volna, de a legtöbb esetben visszarántották az egészet a tervezőasztalra. Az ok elég egyszerű, ez nem egy amolyan “szokványos MMO”. Nem arról szól, hogy a törpök háborúba mennek az entek ellen, vagy éppenséggel az elszigetelt Atreia világában csapnak össze az Elyos és Asmodian népek. Ez a játék egy merőben új megvilágítást ad az MMO fogalmának. Modernkori, azon belül is dark fantasy környezetről beszélünk, ahol egy nem is oly távoli jövőben a legszörnyűbb rémálmainkban megformázott gonosz lények lepik el a Földet. Egy ideális világban az emberiség megmaradt tagjai közösen válvetve küzdenének a gonosz ellen. De persze a Föld sosem volt ideális világ. Három titkos szövettség nő ki a káoszból, akik elődjeik emléke előtt tisztelegve mindent megtesznek, hogy a gonosz elpusztitása mellett – biztos ami biztos -, a világ feletti uralmat is megszerezzék. A három titkos társaság az Illuminati, a Templomos Lovagok és a “Dragon” rend.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=lsLXQEeLiI0]

A “The Secret World” egy modern horrorisztikus játékélményt adó MMO, amelyet mélyen átsző az okkultizmus. A játékmenet sem “hagyományos MMO”, hiszen a karaktered megalkotása során nincs módod arra, hogy “classt/karriert” válasz és a karakternek nincs szintje, amit fejleszteni kell. A játékba belecsöppenve te egy “sima” ember vagy, aki valahogy túlélte a katasztrófát és megpróbál életben maradni. A túléléshez fegyvereket kell szerezned, amiket meg kell tudnod tanulni kezelni. Természetesen nagy hangsúlyt kap a játékban a harművészet, a fekete mágia és a voodoo is. Attól függően alakul ki a karaktered egyedisége, hogy a karaktereddel miket tanulsz meg és hogyan fejleszted azt.

Mint írtam modern kori horror/dark fantasy játékról beszélünk, melyben az észnélküli hentelés helyett nagyon nagy hangsúly kap a történet, a nyomozás és a felfedezés. A játék készítői azt ígérik, hogy a teljes játékmenet ezekre fog támaszkodni és nem csak egy pótcselekvés lesz, mint ahogy az a legtöbb MMOban. Ragnar Tornquist és csapata nem bízott semmit a véletlenre. Az eddigi “hypolás” során több olyan utalást is tettek, amelyekből egyértelműen leszűrhető, hogy a történeti szál egyérelműen a Dark Fantasy legnagyobb alkotóinak/irójainak munkái alapján kerül felépítésre. Akik ismerik Howard Phillips Lovecraft vagy Edgard Allan Poe műveit, akik számára a “Necronomicon” jelent bármit is, akik olvasták a Call of Cthulhu, Kult, World of Darkness novellákat; azok számára a játék többet fog jelenteni egy egyszerű utcánál. Barangolni az fantáziabeli Arkham váron utcáin, nyomozni a Miskatonic Egyetemen történő különleges esetek után. Nos igen, nekem már ennyi is elég lenne.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=woBJX-KSH_k]

Persze az amit eddig elmeséltem, az egy kellemes single-player játék is lehetne. Hol itt az MMO. A kérdés jogos, a kérdésre adott válaszok viszont felettébb érdekesek. A játékot számos olyan dolog bonyolíta, ami megteremti a MMO hatást. Alap felállás szerint adott egy gonosz erő, és adott három játszható frakció. Adott a közös cél a gonosz elpusztítása. Azonban a harc bizony egy drága mulattság, márpedig a rendeknek kőkeményen kell finanszírozniuk a háborút. A föld felszínén vajmi kevés “érték” maradt fenn a nagy katasztrófa után. Nos a játék tervezésénél szintén a régmúlt nagy íróit hívták segítségül, Verne személyében. A Föld bolygón belül egy titokzatos “Belső föld” (“Hollow Earth“) létezik, amelyre a pusztulás során több közvetlen járat is nyílt. A Belső föld nyersanyagokban gazdag, mely nyersanyagok nélkülözhetetlenek a háborúhoz. Pontosan tudja ezt mindhárom frakció (titkos társaság), ezért ádáz csata folyik a területekért, egy frakció minél több területet birtokol annál több nyersanyagot szerez, harcosai annál erősebbek lesznek. Nos igen, az látszik, hogy a PvP részhez kitaláltak egy jó öttletet, ami motiválhatja a játékost. De mi a helyzet a PvE résszel? Nem lehet tudni még, hogy Ragnar Tornquist mennyire “mert” belemélyedni a Cthulhu mítoszba. Akinek a számára bármit is jelent ez, az pontosan tudja, hogy mire gondolok, amikor egy olyan PvE endgamet képzelek el a játékban, ahol Yogg-Sothoth, Shub-Niggurath, Shoggoth, Nyalathoteph kerülhet a célkeresztbe…

Secret World gyorstalpaló

Képzeld el, hogy az összes mítosz, összeesküvés elmélet és városi legenda valóság. Képzeld el, hogy a legszörnyűbb rémálmaid valóra válnak. Képzeld el, hogy éhes vámpírok vadásznak a friss vérre London éjszakai klubjaiban; képzeld el, hogy vérfarkasok nyüszítenek a friss hús szaga után Söul csatornáiban; és mindezek mellett zombik csatangolnak az éjszakai New York rejtett utcáin élő ember után kutatva.  Nos valami ilyesmire lehet számítani a “The Secret World” játékban, mely a FunCom cég soron követőző modern kori környezet helyezett MMO játéka lesz. A “The Secret World” egy sötét és félelmetes világot elevenít meg, ahol az ősi mitológia keveredik az okkultizmussal, ahol az emberiség elvesztette a civilizáció minden reményét és ősi földalatti titkos szervezetek emelkedtek ki, akik hol közösen, hol egymás ellen küzdve törekednek a gonosz elpusztítása mellett a világ feletti uralom megszerzésére.

Mit is ígér a játék, nézzük azokat a tényeket, amik eddig kiderültek a játékról: (szándékosan kihagyom a promóciós bullshitet és csak a fontosabb dolgokat emelem ki)

  • Városi játékkörnyezet: Lépj be a nyüzsgő New York, London vagy Söul városokba. Járj a tudatlan emberek között, akik annyira elfoglaltak a mindennapi robot közben, hogy ne veszik észre ami körülöttük térténil. Vásárolj magadnak ruhát, fegyvert  és kiegészítőket. Térj be az éjszakai mulatóhelyekre és gyűjt magadnak barátokat, mielőtt még kitennéd a lábad a biztonságot jelentő utcákról. Szükséged lesz rá…
  • Valódi helyszínek: Fedezd fel a való világban (Europa, Ázsia, Afrika és Amerika) is létező helyszíneket. Egészen New England-tól Egyiptomig. Fedezd fel a területeket és a hozzájuk tartozó mítoszokat, helyi legendákat, összeesküvéseket, melyek együttesen egy egyedülálló történet központú MMO élményt nyújtanak neked.
  • Teljesen szabad játékmenet: Tapasztald meg azt a játékot, amelyben nem léteznek classok, karrierek, osztályok és nincs is a karakterednek szintje, amit fejleszteni kellene.
  • Az “több száz féle erő” : Viselj akár lángoló katanát, hordj arany borítású pisztolyt vagy éppen halálos automata fegyvert.  Mélyedj bele a harcművészetekbe, a fekete mágiába vagy éppen a voodoo-ba. A több száz féle erőből válaszd ki azokat, amelyek legjobban igazodnak a játékbeli elképzeléseidhez.
  • Akció alapú harci rendszer: (Amíg nincs értelmesebb fordítás addig ez marad) Vesd bele magad a legintenzívebb akció orientált harci rendszerbe, amit valaha is láttál. Célzás, mozgás, lövés – a mozgás nagyon fontos szerepet játszik a harci rendszerben, ebben a különös világban képes vagy bármi ellen ugyanúgy védekezni. Mindegy, hogy karddal vagy lőfegyverrel harcolsz, mindegy hogy varázsolsz vagy fegyvert használsz,  mind azonos intenzitással képes befolyásolni a csata kimenetelét.
  • Titkos társaságok: Csatlakozz – a világot dróton rángató – három titkos szövettség közül az Illuminati-hoz, a Templomos lovagokhoz vagy éppen a Sárkány rendhez.  (Illuminati, Templar, Dragon). Küzd magad egyre fentebb a ranglétrán, érj el megtisztelő címeket és persze a hozzájuk társuló jutalmakat. És ha már mindent elértél, akkor játssz kulcsfontosságú szerepet abban, hogy szövetséged megszerezhesse a hatalmat a világ uralása felett. Természetesen megpróbálhatod a túlélést egyedül is…
  • Játék által létrehozott csoportosulások: Hozz létre, vagy csatlakozz játékosok által létrehozott csoportosulásokat, melyeket titkos szervezeteknek (Cabal) hívnak. Alapítsátok meg a főhadiszállásotokat, melyet saját ízlésetek alapján dekoráljatok és rendezzetek be. Az összes Cabal teljesítménye nyomon következő és összehasonlítható. A Cabalok sikeressége nem csak a tagjainak hírnevét adja meg, de egyben gazdagabbá és erősebbé is teszi azokat.
  • Kövesd folyamatosan az eredményeid: Tégy bármit is – akár harc, felfedezés, trade skillek vagy éppen PvP – minden cselekedeted pontokat ér. A pontok alapján mind lokálisan, mind globálisan megjelent a nagy eredménytáblákon. Minél jobb helyet érsz el a ranglistákon, annál értékesebb címeket tudsz nyerni és annál jobban tudod segíteni a titkos társaságodat, hogy nagyobb befolyást szerezzen minden felett.
  • Intenzív player vs player harc: Mutasd meg kegyetlen oldalad. Vegyél részt a “Belső Föld” uralásáért folytatott csatában. Harcolj a felbecsülhetetlen “anima” nyersanyag kitermeléséért, melynek köszönhetően mindennél értékesebb erőforrásokat tudtok feltárni a mélyből, melyek soha nem látott erőt és hatalmat tudnak adni a Cabalodnak.