A The Secret World játék egyik legérdekesebb (és egyben legveszélyesebb) koncepciója az hogy éles határt húz a PvE és a PvP között. Ez persze nem szokatlan az MMOkban, viszont nagyon profi megvalósítást követel a fejlesztőktől, hogy egységesen motiválva legyenek mindkettőben való szerepvállalásban. A TSW-ben a PvE játékélményt a föld felszínén tudják a játékosok kiélni. Titokzatos lényeg terrorizálják a lakosokat, akik segítségünket kérik. A PvP elményt viszont a föld alatt kell keresni. A TSW tervezésekor a megannyi felhasznált mítosz és öttlet közül segítségül hívták Verne “Utazás a Föld középpontja felé” regényét is. Az elképzelés szerint a kérge alatt jónéhány kilométer mélyen egy belső föld, azaz “Hollow Earth” létezik. A Hollow Earth lényegében ugyanúgy funkcionál, mintha egy önálló föld lenne, a Föld magja képezi a napot, és a föld belső kérge pedig a felszínt. Nos ez a “csodálatos” világ számos érdekességet rejt. Egyrészt vannak itt stratégiai fontosságú pontok, ezek pontos szerepe még nem ismert, de az biztos, hogy a játék beli egyesúlyt nagyban befolyásolja, hogy az adott frakció (secret society) mekkora részét birtokolja a Hollow Earthnek. Az egész mögött az “anima” nevű nyersanyag áll. Ez az az anyag, amely nélkülözhetetlen forrását képzi a felszínen zajló gonosz elleni háborúnak. Az animát előre megadott helyeken lehet kitermeni cellákból. Az tudja kitermelni, aki birtokolj és megvédi az adott területet. Hogy pontosan mi lesz a szerepe az animának az még ismeretlen. (Lehetséges, hogy tényleges alapanyag lessz a speciális képességekhez, esetleg a craftolás alapanyaga lesz, de persze lehet hogy csak egyfajta reputációs tényező lesz.) Az anima szerepe nagyban kihat a PvP játékélményre, hiszen a játékosok rendszerint csak azért hajlandók valóban 0-24-ben harcolni, amivel konkrétan tudnak is bármit kezdeni.

További részletek hamarosan….